Cupcakes!

I söndags fick jag ett ryck och kände för att baka, det blev ett par riktigt goda cupcakes som resultat! Första gången jag belv helg nöjd med mina bakverk och det var första gången mina cupcakes inte föll ihop, be proud of me! Tänkte att jag skulle dela med mig av receptet jag gick efter, själv ändrade jag till choklad istället för citroncupcakes. 
 

Cupcakes

 

3 st ägg

2 ½ dl socker

1 tsk vaniljsocker

100 g smör

1 dl mjölk

3 1/4 dl vetemjöl

2tsk bakpulver

1 nypa salt

3 msk kakao

(Om man vill ha citroncupcakes ta bort kakon och tillsätt saft och rivet skal från en citron i smeten det sista du gör. Och använd 3 ½ dl mjöl!)

 

1 Sätt ungen på 175 grader. 2 Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt. 3 Smält smöret, häll i mjölken och blanda det med äggsmeten. 4 Blanda vetemjöl, bakpulver, kakao och salt och vänd försiktigt ner det i smeten. 5 Placera ut pappersformar på en plåt eller i en muffinsplåt och fyll formarna till 2/3 med smet. 6 Gädda i mitten av ugnen i cirka 15 minuter, låt sen svalan innan man tar på frostingen.

 

Cream cheese frosting

 

60 g mjukt smör

5 dl florsocker

1 tsk vaniljsocker

1 msk citronsaft

100 g philadelphiaost

(Några droppar karamellfärg)

 

1 Rör smör, florsocker, vaniljsocker, citronsaft och philadelphiaost krämigt. 2 Dela upp frostingen och färga den i olika färger mer karamellfärg eller behåll den vit om man så vill. 3 Bre frostingen på cupcaksen. KLART!

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0