Besviken var rätta ordet.

Nu är det så att jag kan egentligen ingenting om politik men efter valet igår har jag en stor klump i magen. En utav anledningarna som är ganska uppenbart är att Sverigedemokraterna blev de tredje största partiet med 13%. Att ett främlingsfientligt och rasistisk parti kommer få sådan stor makt i Sverige är ofattbart. Och folk som säger att dom inte är rasister måste vara helt blinda. Det finns så många bevis på att det finns väldigt många rasister i det partiet. Känns som om att vi gick tillbaka i tiden igen. Jag tycker alla ha lika stort väder oavsett kön, hudfärg, och religion!

En annan sak som får min mage att vrida på sig är att dom tre största partierna är så väldigt olika i deras åsikter och vad dom vill att Sverige ska vara. Det kommer vara svårt för dem att komma överens om någon punkt som var och ett pari står för.

Jag tänker vara öppen med om vad jag röstade på, jag röstade på F! då jag läst med om det än något annat parti och jag håller med dom i så många punkter. Jag vill att Sverige ska vara ett kärleksfullt land där man visar respekt till ALLA, där jämnställdhet är en självklarhet! Så det är fruktansvärt tråkigt att dom inte kom med i riksdagen. Men vi ska fortsätta kämpa! Som sagt jag vet inte särskilt mycket av politik men det är det här jag tycker och känner efter valet som var igår. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0